5 Μαρ 2016

Μιλώντας για βιβλία στον Βιβλιοσκώληκα της εφημερίδας Πολίτης


Το κυριακάτικο ένθετο “Παράθυρο: λοξές ματιές στον πολιτισμό” της εφημερίδας “Πολίτης”  εγκαινίασε πρόσφατα μια νέα στήλη τίτλο "Βιβλιοσκώληκας". Από τη στήλη που αφορά βιβλία, συγγραφείς και αναγνώστες μου ζήτησαν να απαντήσω σε τέσσερα ερωτήματα:

Ερώτηση 1: Ποιο βιβλίο ντρέπεσαι που δεν έχεις διαβάσει;
Απάντηση:  Ντρέπομαι που δεν διάβασα ακόμα το "1984" του George Orwell. Το έχω όμως στη λίστα με τα μελλοντικά μου αναγνώσματα και ελπίζω να καταφέρω να το διαβάσω σύντομα.

Ερώτηση 2: Ποιο βιβλίο χαίρεσαι που το έχεις διαβάσει;
Απάντηση: Χαίρομαι που διάβασα τα βιβλία του Μ. Καραγάτση και ειδικότερα τη Μεγάλη Χίμαιρα, τον Γιούγκερμαν και το Χαμένο Νησί. Πρόκειται για μυθιστορήματα με καταπληκτικές περιγραφές και ολοζώντανους χαρακτήρες που σε σημαδεύουν. Θεωρώ ότι κάθε Έλληνας αναγνώστης οφείλει (πρώτα απ΄ όλα στον εαυτό του) να διαβάσει τον συγκεκριμένο συγγραφέα. Επειδή έχω μελετήσει λίγο τη ζωή του Καραγάτση, αν με ρωτούσαν ποιον συγγραφέα θα ήθελα να γνώριζα από κοντά θα επέλεγα αυτόν.

Ερώτηση 3: Ποιο βιβλίο άφησες στη μέση (και γιατί);
Απάντηση:  Άφησα στη μέση την Αγία Γραφή. Ο ανιαρός τρόπος που είναι γραμμένη καθώς και το γεγονός ότι γνώριζα από πριν την πλοκή και το τέλος της ιστορίας, με απέτρεψαν από το να ολοκληρώσω την ανάγνωσή της.

Ερώτηση 4: Με ποιο κριτήριο επιλέγεις τα βιβλία που διαβάζεις;
Απάντηση: Διαβάζω βιβλία χωρίς συγκεκριμένο κριτήριο. Παρόλο που έχω μια λίστα ανάγνωσης με βιβλία που κατά καιρούς επέλεξα να διαβάσω, σπάνια την ακολουθώ αφού συνέχεια παρεισφρέουν σε αυτήν καινούργιοι τίτλοι που μου χαλούν τη σειρά. Σχεδόν διαβάζω ότι πέσει στα χέρια μου (και μου κινήσει την περιέργεια). Προσπαθώ να διαβάζω εναλλάξ Έλληνες και ξένους συγγραφείς καθώς και διαφορετικά είδη λογοτεχνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: