18 Φεβ 2013

Συνέντευξη στο Παράθυρο της εφημερίδας Πολίτης


ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ: Ανδρέας Καπανδρέου

Ο Ανδρέας Καπανδρέου απαντά στις ερωτήσεις του «Π» για τη θέση του ίδιου και των Κυπρίων λογοτεχνών στον χώρο της συγγραφής.

Η ιστορία της ζωής σας σε 20 λέξεις.
Λευκωσία, Θεσσαλονίκη, πανεπιστήμιο, οικογένεια, οι κόρες μου, βιβλία, βιβλιοθήκες, λογοτεχνία, διηγήματα, “Το τρομακτικό μυστικό του Αϊνστάιν”, “Ο γιος της Μάγισσας”.

Γιατί γράφετε;
Γράφω επειδή μου αρέσει να δημιουργώ τις δικές μου ιστορίες και τους δικούς μου κόσμους, αλλά κυρίως γράφω επειδή μου αρέσει να διαβάζω αυτά που γράφω…

Για τι γράφετε;
Γράφω για πράγματα αλλόκοτα και παράδοξα· για πραγματικά και φανταστικά γεγονότα, για τρομακτικά μυστικά, για τη ζωή και τον θάνατο, για τον έρωτα, τον άνθρωπο και τις αδυναμίες του…

Πώς επιλέγετε τους ήρωές σας;
Δεν επιλέγω τους ήρωές μου. Αυτοί επιλέγουν εμένα, εισβάλλοντας στη φαντασία μου…

Πότε ξέρετε ότι ένα διήγημα που γράφετε έχει τελειώσει;
Όταν το τέλος του αφήσει εμένα ικανοποιημένο.

Τι κεντρίζει το ενδιαφέρον σας; 
Οτιδήποτε τύχει να ακούσω, να δω, να διαβάσω ή να βιώσω μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα για γράψιμο.

Υπάρχει κάποια μορφή τέχνης που επηρεάζει το έργο σας;
Μα φυσικά, η λογοτεχνία! Ειδικά τον τελευταίο καιρό διαβάζω ακατάπαυστα και αυτό αναπόφευκτα επηρεάζει και το γράψιμό μου. Κι άλλες μορφές τέχνης, όμως, όπως ο κινηματογράφος και η μουσική έτυχε να με εμπνεύσουν.

Πραγματιστής ή παραμυθάς;
Στη ζωή πραγματιστής, στη συγγραφή παραμυθάς.

Πώς επιβιώνει ένας Κύπριος λογοτέχνης;
Εξασκώντας και ένα άλλο επάγγελμα που θα του επιφέρει εισόδημα!


[Eρωτήσεις Μερώπη Μωυσέως, σκίτσο Θανάσης Παπασπυρόπουλος]

(Παράθυρο: λοξές ματιές στον πολιτισμό, εφημ. Πολίτης, 17 Φεβ. 2013 - http://www.parathyro.com/?p=18704

Δεν υπάρχουν σχόλια: